Friday, June 29, 2007

Game Developers conference in Beth Berl (In Hebrew)

Sorry for writing this in Hebrew. I started writing down my feelings this weekend, and ended up summarizing them allot better on a Hebrew games forum (vgames.co.il). I'll translate it if anyone is interested.
הייתי רק ביום השני של הכנס. קודם כל אני מסכים שהפרוייקטי סיום לא נראים לי הוגנים בשביל אנשים שלמדו שנתיים פיתוח משחקים. חוץ מזה שרובם היו בפלאש, רובם לא היו גמורים. בשביל תוצאות כאלה לא צריך שנתיים לימודים.
דווקא המשחק שנועד לפלאפון נראה לי היה אחד היותר מוצלחים מבחינת יכולת התמחור שלו.
אבל אני מניח שכל מחזור ראשון של מסלול יסבול מחבלי הלידה של המסלול.

הייתי ב2 הרצאות - הראשונה היא של בני נוער שמדברים על התעשייה. בני הנוער דיברו מאוד יפה והיו מעניינים, אבל לדעתי הם לא מייצגים את בן הנוער הממוצע, שאפשר לומר שהוא קהל היעד של תעשיית הקז'ואל בארץ(שנראה לי ברור שרוב האולם התעניין רק בזה), אלא מייצגים את הגיימר הכבד, שהתעשייה בארץ לא צפופה מספיק כדי להציע לו שירותים. בכל זאת היה נחמד לשמוע שהם גם נהנים ממשחק פלאש פה ושם.
בנוסף, למרות שהיה נסיון יפה לעשות סדר בשאלות עם מקרופון נע, היה בחור אחד שהתפרץ כל הזמן והמנחה הרשתה זאת, כך יצא שהרבה אנשים לא הספיקו לשאול את השאלות שלהם.

ההרצאה השניה, שהשאלה שהועלתה בו היא האם משחקי מחשב זה אומנות, היתה פטתית לגמרי. מלבד המרצה הראשון, שהציע כמה רעיונות מעניינים (למרות שהם לא היו קשורים לדעתי לנושא בעצם), שאר המרצים דיברו לא לעניין, הראו חוסר בקיאות עמוקה בתחום המשחקים (ואף לא התביישו להודות בכך), והשיא היה בעיני בחורה אחת שהטריחה אותנו בוידאו ארט בן 5 דקות מיותר שבעיני הוא בכלל פרסומת עצמית עבורה, ובחור אחד שטען שמשחקי מחשב הם לא אומנות כי אין קלאסיקות. הקהל כולו התרעם, ובצדק. בכל מקרה, השאלה אם משחקי מחשב זה אומנות היא בת הרבה שנים כבר, היא טחינת מים, ובנקודה זו בזמן היא בעיקר עניין של דעה אישית.
נקודת אור היתה ההרצאה של המוזיקאי מ DNA - חבל שלא קיבל קצת יותר זמן במה, הרגשתי שהוא לא הגיע לנקודה שהוא ניסה להעביר.
שיא העליבות היה בסוף, כשאחת המרצות (שגם הציגה סרטון לא מוצלח) נכנסה להתנצחות עקרה עם מרצה אחר והקהל. אני אפילו לא זוכר על מה היתה ההתנצחות, אבל תרבות דיון לא היתה שם..

3 comments:

Mostly Water - By Shelly D. said...

וואו, בשביל להגיד שלמשחקי משחב אין קלאסיקות, צריך להיות חייזר, ואפילו אז יש סיכוי שהוא היה מכיר את Alien Invasion של אטארי. מדהים שלא זרקתם עליו מחשב.

Roy Klein aka InfectedTofu said...

לא היה מחשב באיזור, אז זרקנו עליו זין ;)

Mostly Water - By Shelly D. said...

מספיק טוב (: